W roku szkolnym 2021/2022 nabór zamknięty
Cele spotkań: pogłębianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniom, rodzicom i rodzinom w ujęciu systemowym poszerzanie rozumienia ucznia w kontekście systemu rodzinnego (diagnoza zaburzeń) rozwijanie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia rozmów z rodzicami, wywiadówek, konsultacji, warsztatów profilaktycznych, diagnozy, interwencji, mediacji osobisty rozwój w zakresie pogłębiania świadomości własnego warsztatu pracy, dotyczący współpracy z rodzinami możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących pracy własnej wspólnie z prowadzącymi uczestnicy będą mieli okazję wypracować adekwatne strategie pomagania uczniowi i rodzinie w rzeczywistości szkolnej superwizja pracy psychoterapeutycznej
Prowadzące:
Anna Gawkowska – pedagog i psycholog, psychoterapeutka w nurcie psychodynamiczno-systemowym.
Pracuje z młodzieżą i rodzicami. Prowadzi terapię indywidualną dla młodzieży, psychoterapię rodzinną spotkania poradnicze dla rodziców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami.
Agnieszka Czechowska – psycholog, psychoterapeutka.
Pracuje z młodzieżą i rodzicami. Prowadzi terapię indywidualną dla młodzieży, terapię rodzinną, spotkania poradnicze, warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami.
Kiedy: piątki w godzinach 10:00 – 14:00
Cel spotkań grupy: omawianie własnej pracy w szkole wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami grupy pogłębianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniowi i rodzicom osobisty rozwój w zakresie pogłębiania świadomości warsztatu pracy możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących własnej pracy
Zakres spotkań: Spotkania poświęcone będą omawianiu bieżących trudności i sukcesów w pracy z uczniami i rodzicami na terenie szkoły. Wspólnie z prowadzącymi uczestnicy będą mieli okazję wypracowywać adekwatne strategie pomagania danemu uczniowi, rodzicom w rzeczywistości szkolnej.
Prowadzący:
Ewa Obuch-Woszczatyńska – pedagog , superwizorka, psychoterapeutka, ukończyła z certyfikatem szkolenie Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie oraz szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, Edukatorka Systemowej Profilaktyki. Prowadzi terapię indywidualną, grupową i konsultacje.
Przemysław Różański – pedagog, psychoterapeuta, ukończył szkolenie w Centum Counsellingu Gestalt w Krakowie oraz szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, trener-edukator. Prowadzi terapię indywidualną, grupową, rodzinną.
Monika Brzezińska-Okoń- pedagog, psychoterapeutka, superwizorka, ukończyła szkolenie Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Pracuje z młodzieżą i rodzicami. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dla młodzieży, konsultacje, spotkania poradnicze dla rodziców.
Kiedy: piątki w godzinach 9:00 – 13:00
Terminy spotkań:
- Grupa I – superwizyjno-wsparciowa (Prowadzący: Ewa Obuch-Woszczatyńska i Przemysław Różański)
- Grupa II – superwizyjno-wsparciowa (Prowadzące: Ewa Obuch-Woszczatyńska i Monika Brzezińska-Okoń)
Zapraszamy nauczycieli współorganizujących kształcenie (wspomagających), którzy pracują z młodzieżą od 15 r. ż (VIII klasa szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe) do udziału i skorzystania z grupy superwizyjo-wsparciowej.
Celem spotkań będzie:
- pogłębianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniom, rodzicom i rodzinom
- poszerzanie rozumienia ucznia w kontekście systemu rodzinnego
- poszerzanie rozumienia ucznia w kontekście ujawnianych przez niego zaburzeń/ niepełnosprawności (specjalnych potrzeb edukacyjnych)
- rozwijanie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia rozmów z rodzicami, konsultacji, diagnozy, interwencji, mediacji
- rozwijanie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia rozmów z innymi nauczycielami, konsultacji, diagnozy, interwencji, mediacji
- rozwijanie warsztatu pracy w zakresie tworzenia przyjaznego środowiska edukacyjnego, sprzyjającego rozwijaniu potencjału uczniów z SPE
- osobisty rozwój w zakresie pogłębiania świadomości własnego warsztatu pracy,
- możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących pracy własnej
- wspólnie z prowadzącymi uczestnicy będą mieli okazję wypracować adekwatne strategie pomagania uczniowi w rzeczywistości szkolnej
Formy i metody pracy:
- spotkania odbędą się w małej grupie - do 8 osób, o ile będzie to możliwe w trybie stacjonarnym - siedziba MOP; w przypadku szczególnej sytuacji pandemicznej istnieje możliwość przeniesienia spotkań w formułę on-line, na platformę teams lub zoom. Grupa ma charakter zamknięty, pracujemy od końca września 2021 do czerwca 2022
- spotkania będą się odbywać jeden raz w miesiącu - we wtorki, w godzinach 13-16
- spotkania będą miały charakter superwizyjny, dostosowany do bieżących potrzeb uczestników grupy, z elementami warsztatowymi
Terminy spotkań:
28.09.21; 19.10.21; 16.11.2021; 14.12.21; 11.01.22; 15.02.22; 15.03.22; 19.04.22; 17.05.22; 21.06.22
Prowadzące:
Agnieszka Justyna Zaremba – psycholog, psychoterapeuta.
Agnieszka Robak – psycholog, specjalista diagnozy i terapii neuropsychologicznej, posiada wieloletnie doświadczenie pracy w zespołach orzeczeniowych, w zakresie konstruowania programów IPET, oraz szkolenia nauczycieli.
Zapisy:
https://forms.office.com/r/XnZmHdsxbk
Terminy spotkań:
28.09.21; 19.10.21; 16.11.21; 14.12.21; 11.01.22; 15.02.22; 15.03.22; 19.04.22; 17.05.22; 21.06.22
Cel spotkań grupy: Wspomaganie w pracy z uczniami, rodzicami i nauczycielami, Omawianie własnej pracy w szkole, poradni, Wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą z innymi uczestnikami grupy, Pogłębianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniom i rodzicom, indywidualizacji procesu wychowania, rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży, Osobisty rozwój w zakresie pogłębiania świadomości własnego warsztatu pracy, zarówno w obszarze zasobów jak i ograniczeń, Możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących pracy własnej.
Prowadzące:
Dorota Staniszewska - psycholog, psychoterapeutka. Prowadzi terapię indywidualną dla młodzieży, rodzinną, rodzicielską, grupę wsparcia dla matek nastolatków, spotkania poradnicze dla rodziców, indywidualne konsultacje i superwizje dla psychologów, pedagogów szkolnych i wychowawców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami. Zajmuje się również szkoleniem w zakresie zaburzeń psychicznych u młodzieży.
Marlena Zasadzka-Moskwa - pedagog, psychoterapeutka Gestalt. Ukończyła szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Pracuje z młodzieżą i rodzicami. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dla młodzieży, konsultacje, spotkania poradnicze dla rodziców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami.
Termin i czas: wtorki, w godzinach 10.00 – 14.00.
Daty spotkań: 21.09.21, 12.10.21, 9.11.21, 7.12.21, 11.01.22, 15.02.22, 8.03.22, 5.04.22, 10.05.22, 7.06.22.
Celem indywidualnych spotkań jest omawianie własnej pracy, poszerzanie rozumienia prowadzonych procesów i podejmowanych działań wobec młodych ludzi, poszerzenie wiedzy na temat zachodzących procesów rozwojowych i trudności w okresie adolescencji.
Spotkania odbywają się raz w miesiącu, trwają 50 minut.
Superwizje indywidualne w roku szkolnym 2021/2022 prowadzi pani Anna Chrostowska-Buzun, superwizorka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej.
Osoby zainteresowane superwizją indywidualną prosimy o kontakt mailowy: AChrostowska@eduwarszawa.pl
Zapraszamy nauczycieli i wychowawców, którzy chcą porozmawiać o sytuacji wychowawczej uczniów, własnej pracy.
Celem konsultacji jest poszerzanie rozumienia potrzeb uczniów i podejmowanych wobec nich działań, szczególnie w obecnej sytuacji związanej z innym trybem pracy i zagrożeniem zachorowaniem Covid-19.
Spotkanie trwa 50 minut.
Konsultacje indywidualne w roku szkolnym 2021/2022 prowadzą : Anna Gawkowska, Beata Pluta, Joanna Fiks.
Osoby zainteresowane konsultacją indywidualną prosimy o kontakt telefoniczny z sekretariatem Poradni lub zgłoszenie na maila: AChrostowska@eduwarszawa.pl
Przypominamy o możliwości skorzystania z konsultacji telefonicznie, bez zgłoszeń, w każdy poniedziałek w godzinach 10.00-14.00.
Więcej informacji w zakładce: TELEFONICZNE WSPARCIE DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
Zapraszamy nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych pracujących z młodzieżą w warszawskich szkołach i placówkach oświatowych na warsztat
"Odporność psychiczna –
jak budować i wzmacniać nasze zdrowie psychiczne"
Sytuacja przewlekłego stresu, związana m.in. z pandemią, spowodowała nasilenie lęku, bezradności, poczucia straty wśród większości z nas, a szczególnie dotknęła dzieci i młodzież. Wymaga to od osób pracujących z młodzieżą, a także od ich rodziców i opiekunów, poszukiwania zasobów do wzmacniania odporności psychicznej. Zarówno własnej, jak i uczniów. Dotychczasowe, sprawdzone środki zaradcze i zasoby radzenia sobie ze stresem mogły się już wyczerpać.
Tematyka warsztatu nawiązuje do koncepcji "resilience", która zakłada możliwości budowania i rozwoju odporności przez całe życie. Sprawdzimy z czego składa się odporność psychiczna, co wpływa na jej wzrost, jak ją wzmacniać.
Poszukamy co dla każdego z uczestników może być czynnikiem wsparcia, profilaktyki i rozwoju zasobów psychicznych.
Forma: warsztat trwa 4 godziny i odbędzie się w Poradni MOP ul. Boryszewska 4
Liczba uczestników: 8-12 osób
Terminy do wyboru:
- 15.01.2022 sobota w godz. 9.00-13.00 BRAK MIEJSC
- 09.04.2022 sobota w godz. 9.00-13.00.
Jak się zapisać:
Prosimy o wypełnienie formularza zapisów: https://forms.office.com/r/YM571kTg47
Na zgłoszenia na warsztat 9.04.2022 czekamy do 7.03.2022
Prowadzące: Agnieszka Czechowska, Anna Gawkowska
Cel spotkań grupy: Wspomaganie w pracy z uczniami, rodzicami i nauczycielami, Omawianie własnej pracy w szkole, poradni, Wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą z innymi uczestnikami grupy, Pogłębianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniom i rodzicom, indywidualizacji procesu wychowania, rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży, Osobisty rozwój w zakresie pogłębiania świadomości własnego warsztatu pracy, zarówno w obszarze zasobów jak i ograniczeń, Możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących pracy własnej.
Prowadzące:
Dorota Staniszewska - psycholog, psychoterapeutka. Prowadzi terapię indywidualną dla młodzieży, rodzinną, rodzicielską, grupę wsparcia dla matek nastolatków, spotkania poradnicze dla rodziców, indywidualne konsultacje i superwizje dla psychologów, pedagogów szkolnych i wychowawców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami. Zajmuje się również szkoleniem w zakresie zaburzeń psychicznych u młodzieży.
Marlena Zasadzka-Moskwa - pedagog, psychoterapeutka Gestalt. Ukończyła szkolenie w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Pracuje z młodzieżą i rodzicami. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dla młodzieży, konsultacje, spotkania poradnicze dla rodziców. Pracuje warsztatowo i superwizyjnie z profesjonalistami.
Termin i czas: wtorki, w godzinach 10.00 – 14.00.
28.09.21, 26.10.21, 23.11.21, 14.12.21, 25.01.22, 22.02.22, 22.03.22, 26.04.22, 17.05.22, 21.06.22
5.10.2021 we wtorek, w godz. 10.00-11.30, na ZOOM
na zgłoszenia czekamy do 29.09.21
Prowadząca:
Agnieszka Justyna Zaremba
Szanowni Państwo! Spotkaliśmy się z ogromnym zainteresowaniem - niestety już musimy zamknąć listę zapisów. Skontaktujemy się ze wszystkimi zapisanymi osobami - listę rezerwową mamy również wyczerpaną.
Waszej uwadze polecamy propozycje przygotowane przez WCIES!
Dla kogo: warsztat dla nauczycieli, dyrektorów, pracowników oświaty pracujących w warszawskich szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych
Cele: celem warsztatu jest rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem. W związku ze specyfiką i skalą trudności wywołaną pandemią Covid-19 (pracą zdalną, lockdown) doświadczamy długoterminowego obciążenia, które doprowadza do wyczerpania i bardzo narusza dobrostan psychofizyczny.
Chcemy zaproponować metody radzenia sobie ze stresem poprzez pracę z ciałem.
W trakcie warsztatu uczestnicy poznają zestaw prostych ćwiczeń fizycznych, technik oddechowych, które służą budowaniu świadomego kontaktu z ciałem, pozbywaniu się napięć. Ćwiczenia te można wykonywać samemu a także można je robić razem z uczniami.
Warsztat opiera się na praktycznych ćwiczeniach, należy ubrać się w wygodny, niekrępujący ruchy strój.
Liczba uczestników: 10-12 osób.
Termin (2 edycje warsztatu):
- 12 marca 2022 (sobota) w godz. 10.00-15.00
- 13 marca 2022 (niedziela) w godz. 10.00-15.00
Prowadzący: Radek Węglarz- dyplomowany nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor i nauczyciel Tai Chi
Zapisy: poprzez formularz zgłoszeniowy - zapisy przyjmujemy do 28.02.22 lub wyczerpania miejsc.
Tydzień przed warsztatem poprosimy o potwierdzenie obecności.
Realizacja warsztatu jest możliwa dzięki środkom z grantu "Gdy świat stanął na głowie- czyli jak zachować zdrowie w pandemicznym czasie" i jest elementem Warszawskiego Programu Wsparcia.
Zapraszamy profesjonalistów mówiących w języku ukraińskim, rosyjskim i pracujących na rzecz uchodźczej młodzieży i dzieci w warszawskich placówkach oświatowych do skorzystania z grupy wsparciowo-superwizyjnej.
Celem grupy jest:
- wspomaganie pracy z uczniami i rodzicami
- omówienie problemów psychologicznych i wychowawczych uchodźczych uczniów
- wymiana doswiadczeń, dzielenie się wiedzą
- pogłebianie wiedzy psychologicznej w zakresie pomocy uczniom i rodzicom
- zwiększenie wiedzy na temat funkcjonowania systemu wsparcia i pomocy w Polsce
- możliwość otrzymania wsparcia i informacji zwrotnych dotyczących pracy własnej
- osoby porozumiewiające się w jezyku ukraińskim i rosyjskim
- pracujące w warszawskich szkołach, przedszkolach lub poradniach psychologiczno-pedagogicznych
- osoby zaangażowane w pracę z uczniem w oddziałach przygotowawczych
- osoby zaaangażowane w pracę na rzeczy uchodźczych uczniów
W razie pytań prosimy o kontakt z Poradnią MOP tel. 515-103-83 i zgłoszenie swojej obecności.
W każdy poniedziałek w godz. 10.00-12.00, pod numerem telefonu: 723-244-918 dyżuruje p. Ałła Lykova. Można zadzwonić, porozmawiać z nią w języku ukraińskim i rosyjskim.
W Specjalistycznej Poradni Uniwersytet dla Rodziów można także skontaktować się drugą prowadzącą, p. Natalią Hulla, tel. 22 822-24-46, 512-388-571
Zapraszamy do skorzystania z możliwości wsparcia!